Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztahy v genderově nevyvážených třídách
Chládková, Jana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Diplomová práce Vztahy v genderově nevyvážených třídách ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá vztahy v genderově nevyvážených středoškolských třídách. Pro sběr dat byla využita kombinace tří metod: sociometrický ratingový dotazník, dotazník vztahů mezi dívkami a chlapci ve školní třídě a rozhovor s vyučujícími. Vzorek zahrnuje celkem šest pražských škol. Teoretická část mapuje vliv genderových stereotypů na vývoj jedince a charakter vztahů v koedukovaných a separovaných třídách. Empirická část přináší analýzu dat vzhledem k celému kolektivu a k postavení menšinových jedinců mezi spolužáky/spolužačkami. Výsledky ukázaly, že dívčí i chlapecké kolektivy hodnotí vzájemnou oblibu a vliv srovnatelně s genderově vyváženými třídami. V porovnání mezi sebou však dosahovaly lepších výsledků kolektivy s převahou dívek. Respondenti/ky v nich reflektovali větší respekt a toleranci. Chlapecká menšina je mezi dívkami spokojenější, než dívčí menšina mezi chlapci. Kolektivy s převahou chlapců byly negativně hodnoceny za to, že si dívek neváží a posmívají se jim. V obou typech genderově nevyvážených kolektivů byly menšiny v pozadí a na chodu třídy se moc nepodílely. Kvalitativní analýza slovních odpovědí ukázala, že gender nehraje roli v tom, nakolik jsou studenti/ky oblíbení či neoblíbení. Gender se projevil jen v hodnocení...
Aspirace studentek managementu, role matky manažerky a sociální politika
Tobiášová, Magdaléna ; Křížková, Alena (vedoucí práce) ; Marková Volejníčková, Romana (oponent)
Práce se zabývá problematikou žen v managementu. Teoretická část uvádí základní východiska a vysvětluje stěžejní pojmy, jako je genderová segregace trhu práce, diskriminace žen v managementu, nebo bariéry vstupu žen do manažerských pozic, které jsou zásadními genderovými nerovnostmi na trhu práce. Popsána je také rodinná politika, která má pomáhat v harmonizaci práce a rodiny. Výzkumná část si pak klade za cíl zjistit, jak vnímají tuto problematiku aspirující manažerky, studentky managementu, pomocí polostrukturovaných rozhovorů zpracovaných tematickou analýzou. Interpretace výsledků pak poskytuje pět zásadních repertoárů rolí, které tyto ženy v životě očekávají a zjištění, jak mezi nimi volí, kombinují je nebo jak k nim přistupují. Hlavním zjištěním práce je vnímání diskriminace z důvodu mateřství a problémová kombinace mateřství s kariérou související s nedostatečným zajištěním státních zařízení péče o děti. S pozitivním přístupem se však setkáváme ve vnímání jiných bariér profesního postupu, účastnice rozhovorů věří, že se nesetkají s jiným znevýhodněním oproti mužům, nežli je mateřství.
Charakteristika současného životního stylu u studentek Jihočeské univerzity
BAŘINKA, Vlastimil
Diplomová práce se zabývá životním stylem studentek JU. Teoretickým východiskem pro praktickou část bylo vymezení pojmů životní styl a jeho nejdůležitějších složek. Protože životní styl je velmi širokou oblastí, byla teoretická část zaměřena pouze na nejdůležitější části, které životní styl charakterizují, a to na životní hodnoty, zdravou životosprávu, volný čas a faktory, které životní styl negativně ovlivňují. Praktická část je věnována vlastnímu výzkumu, kdy pomocí dotazníkového šetření byly zjišťovány podoby životního stylu studentek JU. Data byla následně statisticky vyhodnocena a vyvozen závěr diplomové práce.
Analýza negativních aspektů životního stylu u studentek JU
PETRÁNOVÁ, Eva
Diplomová práce je zaměřena na negativní aspekty životního stylu studentek Jihočeské univerzity a na vliv těchto aspektů na jejich zdravotní stav. Teoretická část zahrnuje literární prameny zabývající se touto problematikou, praktická část je pak postavena na kvantitativním výzkumu čili vyhodnocení 462 dotazníků vyplněných studentkami všech fakult JU. Dotazník je sestaven z 35 otázek a je zaměřen na následující oblasti životního stylu: pohyb, výživa a pitný režim, spánek a odpočinek, prevence, stres, sex a návykové látky. Výsledky dotazníků byly zpracovány v programu Excel SPSS a dále Pearsonovým chí-kvadrát testem. Cílem práce bylo dále porovnat výsledky s předešlými výzkumy na podobné bázi a přidat doporučení pro studentky JU, které by takto mohly změnit svůj životní styl, což představuje hlavní přínos této práce. Konkrétně byla zjištěna závislost mezi počtem naspaných hodin a nedostatečným odpočinutím, dále vztah mezi obvyklou dobou usínání a nedostatečným odpočinutím, existence úzkého vztahu mezi kouřením a pitím alkoholu a závislost mezi negativním vztahem k pohybové aktivitě a sníženou četností jejího vykonávání. Zajímavým zjištěním bylo, že studentky JU oproti roku 2010, užívají v menším počtu hormonální antikoncepci, nejvíce jsou stresovány školou a studiem a zpravidla se u nich zvyšuje příjem potravy ve stresujícím období, denně stráví u internetu většinou 3 až 4 hodiny, téměř polovina z nich již aplikovala dietu za účelem hubnutí a 50 % studentek ze zkoumaného souboru není spokojeno se svou hmotností.
Výživové zvyklosti v životním stylu studentek Jihočeské univerzity
HAVLOVÁ, Martina
V současné době je téma zdravého životního stylu a výživy stále více diskutováno. K výběru tohoto tématu mě vedla skutečnost, že studentky žijí poměrně uspěchaný život plný stresu, na výživu zapomínají a často jí staví až na poslední místo v žebříčku svých hodnot. V textu bakalářské práce bylo vycházeno z odborných dostupných publikací a internetových zdrojů. První kapitolu práce tvoří stručná charakteristika základních složek potravy. Druhá kapitola je již zaměřena na samotnou výživu. Zahrnuje vysvětlení významu výživy, racionální stravy, výživová doporučení pro obyvatelstvo ČR, ale také seznámení s alternativní výživou a jejími vybranými typy. Předposlední kapitola pojednává o fyzické aktivitě, která je nedílnou součástí zdravého životního stylu. Poslední kapitola je zaměřena na dnes tolik diskutovanou anorexii, bulimii, obezitu a nadváhu, které jsou často způsobeny nesprávným stravováním. V této práci byly stanoveny 2 cíle a současně s nimi, byly stanoveny hypotézy. Cíl 1: Na základě kvantitativního výzkumného šetření stanovit převažující způsoby výživových režimů u studentek Jihočeské univerzity. Cíl 2: Zjištění motivace k dodržování specifických výživových a pohybových režimových opatření u studentek Jihočeské univerzity. Hypotéza 1: U studentek Jihočeské univerzity nepřevažují ve stravovacím režimu alternativní způsoby výživy. Hypotéza 2: Nejčastější motivací studentek Jihočeské univerzity k dodržování specifických výživových opatření a režimů je snaha o snížení tělesné hmotnosti, popřípadě udržení hmotnosti. Ke zjišťování potřebných údajů bylo využito dotazníkového šetření. Dotazníky byly distribuovány v elektronické podobě, prostřednictvím studijních oddělení jednotlivých fakult JU a hromadných e-mailových adres studentů. Výsledky byly statisticky zpracovány a znázorněny v grafech, pomocí programu Microsoft Office Excel. Z výzkumného šetření této bakalářské práce je patrné, že výsledky potvrzují hypotézu 1 a hypotézu 2. Zároveň byly splněny cíle 1 a 2 této práce v plném rozsahu. Tj. cíl 1 s tímto závěrem: z výzkumného šetření byl jako převažující způsob výživy studentek stanoven režim, který vychází z racionální výživy, avšak ne vždy se studentky řídí výživovými doporučeními pro ČR. Bohužel, často dochází k vyřazování nebo omezování některých potřebných, ale pro spotřebitelky neatraktivních, potravin. A cíl 2 s tímto výsledkem: v motivaci studentek k dodržování výživových opatření, převažuje snaha o ovlivnění nebo udržení tělesné hmotnosti, ale srovnatelné procento studentek nedodržuje žádné výživové opatření. Podobně je tomu i u otázky, která sloužila k objasnění motivace k dodržování pohybových opatření. 31 % respondentek motivuje prožitek z pohybu a 30 % dotázaných ovlivnění nebo udržení tělesné hmotnosti. Závěrem konstatuji, že stravovací zvyklosti studentek lze oproti mému očekávání hodnotit kladně, stejně jako jejich pohybovou aktivitu. Pozitivní jsou také výsledné hodnoty BMI, když pouze 2 % respondentek trpí obezitou a naopak 77 % má normální relativní tělesnou hmotnost. Mírné rezervy se objevují v pitném režimu, část studentek by tedy měla zvýšit příjem tekutin. Žádoucí je rovněž zlepšení situace ve spotřebě mléka a mléčných výrobků. Na místě je také zařazení vyšší informovanosti studentek o výživě a zdravém životním stylu, protože pouze nízké procento respondentek získává informace ze školy. Často preferují, ne vždy objektivní zdroje jako jsou časopisy, internet a televize.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.